neděle 18. listopadu 2012

Znesvětění knihy

Knihy jsou pro mě něco posvátného, nejraději bych jich vlastnila několik stovek. Jednou si pořídím domů velkou knihovnu, tedy knihovnu jako místnost né jako jednu nicotnou skříňku s pěti poličkami. Znám kluka, pro kterého jsou i vlakové jízdní řády knihami, a proto si je schovává a seřazuje.
Sem tam uvažuji, co bych tam jednou asi měla.....určitě nějaké série, nejspíš:

Harryho Pottera (mou dětskou lásku :D)
Sesterstvo putovních kalhot (konečně před 2 měsíci dokončenou sbírku 4. dílů, z toho ten 1. jsem si pořídila jako poslední)
pár knížek od Stephena Kinga
něco málo z historie


anglický, francouzský a polský slovníček :D (kdyby mi vypadla nit :D)
sbírku knih krále a královny detektivek (Sira A.C.Doyla s jeho skvělým Sherlockem Holmesem a Agathu Christie s jejím Hercule Poirotem)
několik knih ze středoškolské povinné četby (asi tak 152 - prostě klasiky :D)
 a pak náhodné, které mne zaujmou v knihkupectví ....

Každopádně, jsem proti e-knihám. Nic nenahradí ten skvělý pocit "uchopení příběhu" do vlastních rukou. Kniha je malý zázrak, který neláká jen obalem, ale i způsobem sepsání příběhu a vůni papíru.
Avšak jestli mě ještě dlouho bude někdo provokovat s tou módní vymožeností kniha-kabelka, tak za sebe neručím a určitě si jednu vyrobím (neříkám, že rozškubáním knížky, ale možná za pomoci nějakého knihaře).

¨


1 komentář:

  1. Ano jsi můj člověk. Taky nemám ráda e-knihy. To není knížka, to je jenom text...

    OdpovědětVymazat