čtvrtek 10. ledna 2013

Cestovní horečka

No horečku asi mám (ze zkoušek) a už začínám pomalu blouznit. Den před zkouškou z angličtiny jsem měla "valentýnskou" náladu a dneska bych prstem po mapě procestovala snad celý svět.

Něco takového si domů jednou pořídím......
.....a když nebudu moct cestovat doopravdy, tak budu cestovat aspoň ve spánku na gauči XD.

A kam bych se tedy chtěla jednou podívat?
No těch míst je hromada. Nejlépe bych volila nějaký poznávací zájezd, protože ležet u moře mě vážně nebaví. V mých snech jsem nejčastěji byla v:
1) Petrohradě (Rusko)
- Konkrétně v Zimním paláci, který spolu s 6 dalšími budovami a sbírkou Ermitáže, tvoří nejrozsáhlejší muzeum na světě. Navíc mě Zimní palác zaujal už v dětství při sledování pohádky Anastázie. Jsem fanatik do historie, tak není divu, že mě zaujalo vyhlazení Romanovců.

Moc pěkný poznávací zájezd jsem našla zde: http://www.e-poznavaci-zajezdy.cz/poznavaci-zajezdy/233-petrohrad-a-carske-rusko.html ... za tu cenu na 8 dní to je libové :))

2) Zámek Neuschwanstein v Bavorsku (Německo)
- Pro mě je to ten nejpohádkovější zámek vůbec, ale dočetla jsem se, že pro architekty není nijak okouzlující, jelikož je v něm zakomponováno mnoho stavebních slohů a to nejen ve stavbě, ale i co se týče výzdoby jednotlivých místností. I přesto, že se nejedná o hrad, má dobré strategické místo. Leží na skále, která je 950 m n.m. Prý byl postaven podle návrhu divadelního architekta. Krom toho se pod ním nachází Labutí jezero a také zde byla (uměle) vytvořená krápníková jeskyně.

3) Zpátky do Paříže (Francie)
- Ano, už jsem tam byla. Byl to zájezd v 2. na střední na týden, moc jsem francouzsky ještě neuměla a učitelky nám dávaly 7 hodinové rozchody ve městě, o kterém jsme nic netušily. Hodlám se tam jednou vrátit, ale podle svých představ a plánů. Pokud je někdo zažraný umelec či knihomol, tak nejlepší průvodce Paříží je:


Fiala, Václav, 1942-

Umělecká Paříž : průvodce po stopách spisovatelů, básníků, malířů, hudebníků a bohémů 
4) Tour de France
- Až prozkoumám větší část Paříže, ráda bych se podívala i do dalších francouzských regionů, tedy do těch kontinentálních :D. Každý je něčím výjímečný :)

5) Santorini (Řecko)
- Jedná se o ostrov náležící k (zkrachovalému) Řecku. Typické jsou jeho bílé a světlé domy. Zahlédla jsem jej ve filmu Sesterstvo putovních kalhot 1 a od té doby bych to tam ráda prozkoumala :D
......a další :)
zejména mě tedy, ale lákají severské státy (nesnáším teplo :D) takže třeba i jednou uvidím Ďáblovu bibli v muzeu ve Stockholmu, dám "pac" Malé mořské víle v Dánsku a otužím se u Baltského moře :D.





A >>>ZDE<<< na FB stránce Kolem světa můžete kouknout na hromady nádherných fotografiií, které zachycují reálná místa v pravou chvíli :)


 

Žádné komentáře:

Okomentovat